Terapia opiera się na rozwijaniu prawidłowego odbioru i analizy bodźców docierających ze środowiska zewnętrznego poprzez zmysły tj.
- wzrok,
- słuch,
- dotyk,
- smak,
- węch,
oraz płynące z własnego ciała poprzez zmysły wewnętrzne\
- prioprioceptywny ( czucie głębokie ),
- przedsionkowy ( zmysł równowagi ).
Dzięki informacją zmysłowym docierającym z naszego ciała oraz otoczenia rozwija się świadomość o swoim ciele, ułożeniu poszczególnych jego części oraz otoczeniu. Praca tą metodą wpływa na usprawnienie: motoryki małej, motoryki dużej, koordynacji wzrokowo-ruchowej. Terapia ta jest dla dziecka bardzo atrakcyjna, gdyż ma charakter wesołej zabawy ruchowej dostosowanej indywidualnie do potrzeb dziecka. Metoda wykorzystywana jest w pracy z dziećmi z problemami w rozwoju. Wspomaga proces uczenia się. Stosowana również jako stymulacja dzieci rozwijających się prawidłowo.
Jeśli Twoje dziecko:
- ma problemy z przyjmowaniem pokarmów o charakterze stałym,
- nie toleruje czynności pielęgnacyjno-higienicznych takich jak: czesanie włosów, mycie zębów, smarowanie kremem, obcinanie paznokci itp.
- częściej potyka się, przewraca niż jego rówieśnicy,
- ma problemy z czynnościami samoobsługowymi,
- jest nadruchliwe, trudno się koncentruje,
- nie lubi zabaw na karuzeli, huśtawce lub wręcz przeciwnie lubi nadmierną prędkość, potrzebuje być stale w ruchu,
- ma problemy z pracami manualnymi: cięcie nożyczkami, rysowanie po śladzie itp.